مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 14:102023-11-27اقتصادي

فارس من| لبِ دریا نشستگان، تشنه لب؛ برای آب شرب منتظر پیمانکار باشید


مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان نی ریز گفت: در راستای حل مشکلات آب شرب روستاهای بخش «قطرویه» در این شهرستان ، پروژه آبرسانی از سد چشمه عاشق طی سه سال گذشته در حال انجام است که تاکنون 18 کیلومتر اجرایی شده و سه کیلومتر دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نی ریز، موضوع کم آبی و  کاهش منابع آب چند سالی است که در اکثر نقاط کشور  مطرح بوده البته  مناطقی که روزی جز مناطق پرآب  نیز بوده اند با این چالش مواجه اند.

  در این میان خشکسالی و کاهش بارندگی طی سالیان اخیر ضربات سهمگینی به آب های زیر زمینی مخصوصا مناطق گرم سیری و خشک ، وارد کرده است.

مصرف بی رویه ، هدر رفت آب،  شبکه های انتقال فرسوده و  کاهش شدید بارش باران موجب شده در بسیاری از نقاط آب نه اینکه فقط کم باشد بلکه جیره بندی هم شود.

در شهرستان نی ریز مجموعه روستاهای کارگاه و رودخور که در مجموع حدود 25 روستا هستند، بیش از 10 سال است که با مشکل کم آبی مواجه اند و البته این کم آبی در سالهای اخیر که نزول باران نیز کاهش یافته، بسیار ملموس تر است .

اهالی روستای رودخور به دلیل شرایط کم آبی در این منطقه، پویشی با عنوان کمبود آب شرب در روستای رودخور استان فارس را در فارس من به ثبت رسانده و درخواست پیگیری داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| لبِ دریا نشستگان، تشنه لب؛ برای آب شرب منتظر پیمانکار باشید

فارس من| لبِ دریا نشستگان، تشنه لب؛ برای آب شرب منتظر پیمانکار باشید